UKK

Ohjelman perustiedot

Onko tämä ohjelma saatavilla kaikissa maissa?

Ohjelma on saatavilla seuraavissa maissa. Jos maatasi ei ole luettelossa, kannattaa hyödyntää julkista materiaaliamme ja suositella G Suitea, jos se on paras ratkaisu asiakkaidesi tarpeisiin.

Mitä tuotteita voin myydä?

Kun sinusta tulee virallinen G Suite ‑kumppani, voit myydä seuraavia tuotteita: G Suite, G Suite Business / Drive, Holvi, Drive-tallennustila ja Google Messaging Encryption.

Mille segmenteille voin myydä?

G Suite ‑kumppanit voivat myydä tuotteita oppilaitoksille sekä kaupallisille organisaatioille, joilla on enintään 750 työntekijää. Jos haluat myydä yli 750 työntekijän yrityksille tai julkishallinnon organisaatioille, ota yhteyttä kanavajohtajaasi, sillä tähän vaaditaan Googlen erityinen hyväksyntä.

Onko käytössänne mahdollisten asiakkuuksien rekisteröinti?

Kyllä. Kun kumppanit ovat valtuutettuja, ne voivat rekisteröidä sopimuksiamme. Asiakkailla on kuitenkin aina vapaus valita, kenen kumppanin kanssa he haluavat työskennellä.

G Suite ‑kumppanin rooli

Miksi Google tarvitsee G Suite ‑kumppaneita?

Yhteistyökumppanit ovat erittäin tärkeä osa asiakaskokemusta, ja heidän avullaan voimme vastata asiakkaan tarpeisiin maailmanlaajuisesti. Edellytämme yhteistyökumppaneiltamme 1) paikallisia asiakassuhteita ja asiantuntemusta 2) henkilökohtaista otetta sekä 3) laajan valikoiman täydentäviä palveluita.

Mitkä ovat yhteistyökumppanilta ostamisen edut?

Kumppanit tarjoavat kaikki tärkeät palvelut, joita tarvitaan G Suiten mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen ja jotka helpottavat käyttöönottoa, siirtymistä ja räätälöintiä sekä parantavat jatkuvaa käyttökokemusta.

Miten voin olla varma, ettei Google vie asiakkaitani?

Ohjelma on suunniteltu siten, että yhteistyökumppanimme hallitsevat asiakassuhdetta laskutuksesta ja hinnoittelusta tukeen, räätälöityihin palveluihin ja viestintään. Tavoitteena on luoda luokkansa paras tuote ja antaa jälleenmyyjille mahdollisuus tarjota huippuluokan asiakaskokemus.

Onko minun korvattava asiakkaiden nykyiset sovellukset kokonaisuudessaan G Suitella?

Ei. G Suite sisältää joukon modulaarisia palveluita, jotka on suunniteltu käytettäväksi yhtenä kokonaisuutena tai erikseen muiden sovellusten ja järjestelmien kanssa. Olemme varmistaneet, että sovelluksemme ovat yhteensopivia Microsoft®-järjestelmien ja muiden suosittujen järjestelmien kanssa.

Yrityksen kasvattaminen G Suiten avulla

Miten voin ansaita rahaa, kun G Suite on niin edullinen?

Pilveen siirtyminen tarkoittaa yleensä alhaisempia lisensoinnin absoluuttisia marginaaleja, mutta se lisää kumppanipalveluiden, kuten konsultaation, tiedonsiirron ja muutoksenhallinnan merkitystä. Alhaisemmat lisensointikustannukset kasvattavat asiakkaan kumppanipalveluihin käytettävää budjettia. Tämä takaa siis alhaisemmat toimituskustannukset myös yhteistyökumppaneillemme.

Täytyykö minun tehdä suuria sijoituksia etukäteen?

Ei. Sijoituksesi G Suiteen voivat skaalautua asiakkaiden kiinnostuksen ja ostopäätösten mukaan. Edellytämme, että yhteistyökumppanimme sijoittavat tuote- ja myyntikoulutukseen etukäteen. Jos päätät automatisoida tilaamisen G Suite ‑sovellusliittymän avulla, sinulta edellytetään tiettyä sijoitusta kehitystyöhön.

Miten voin kouluttaa työntekijöitäni?

Löydät myyntiin, käyttöönottoon ja tukeen liittyvää peruskoulutusmateriaalia täältä.

Miten laskutus toimii, kun olen yhteistyökumppani?

Annat asiakkaillesi käyttöoikeuksia suoraan yhteistyökumppanikonsolissa. Toimitat asiakkaallesi myös palvelujen laskun, sillä Google ei toimita laskua asiakkaallesi. Tarjoamme sekä ennakko- (kertamaksu) että jälkimaksuvaihtoehtoja (kuukausittain). Laskutamme jokaisesta konsoliin lisäämästäsi käyttöoikeudesta alennetun hinnan laskutusvalintojesi mukaisesti kuukauden lopussa. Voit maksaa luottokortilla tai pankkisiirrolla.

Mistä voin ladata sopimukseni käyttöehdot?

Kun olet hyväksynyt yhteistyökumppanin ehdot ja saanut valtuutetun kumppanin aseman, voit ladata sopimuksen yhteistyökumppanikonsolissa. Voit ladata yhteistyökumppanisopimuksen myös milloin tahansa ensimmäisen hyväksymisen jälkeen klikkaamalla konsolin jokaisen sivun alareunassa olevaa Käyttöehdot-linkkiä.

Palvelutasot ja tuki

Kuka tarjoaa tukea asiakkaalle?

Vaikka tuen tarjoamista ei edellytetä, yhteistyökumppaneille suositellaan ensituen tarjoamista asiakkaille. Se kannattaa sisällyttää tuotetarjonnan kokonaispakettiin. Asiakkaan järjestelmänhallinnan hallintapaneelin tukilinkkiin voi lisätä myös omat yhteystiedot.

Millaista tukea saan yhteistyökumppanina?

Kun yhteistyökumppanit ovat tutustuneet verkossa oleviin resursseihin, he voivat ottaa yhteyttä G Suiten tukitiimiin ja saada tarvittaessa toisen tason tukea. Kumppanit voivat myös oman harkintansa mukaan välittää teknisiä ongelmia koskevat tukipyynnöt G Suiten tukitiimille. Huomaa, että Google ei tarjoa tukea suoraan loppuasiakkaalle, sillä se on yhteistyökumppaneillemme tarkoitettu palvelumahdollisuus.

Miten palvelutasosopimukset toimivat, kun Google tarjoaa tuotteen?

Googlen, yhteistyökumppanin ja asiakkaan väliseen palvelutasosopimukseen liittyy joitakin pääsopimuksia.

  • Google ja kumppani: Googlen ja kumppanin välisessä kumppanisopimuksessa määritetään jälleenmyyntiin liittyvät yhteiset velvoitteet.Sopimuksessa määritellään Googlea koskevat tukivelvoitteet, jotka liittyvät kumppanin yhteistyökumppanikonsolin käyttöön.
  • Kumppani ja asiakas: kumppani allekirjoittaa kumppani-asiakas-sopimuksen, jossa määritetään laskutus- ja maksuehdot, G Suitea täydentävät tuotteet tai palvelut sekä muut lisäehdot.
  • Google ja asiakas: Kun yhteistyökumppani on hankkinut uuden asiakkaan, asiakkaan on hyväksyttävä käyttöehdot, jotka sitovat Googlea ja asiakasta. Käyttöehdoissa määritetään Googlen palvelun tarjoamiseen liittyvät ehdot, asiakkaan tietosuojan ehdot sekä palvelun hyväksyttävää käyttöä koskevat käytännöt (esimerkiksi ei roskasisältöä, pornografiaa tai tekijänoikeusrikkomuksia). Käyttöehtoihin sisältyy myös Googlen palvelutasosopimus, joka koskee G Suite ‑palveluiden saatavuutta ja palvelutasosopimuksen rikkomisesta aiheutuvia hyvityksiä (tietty määrä lisää palvelupäiviä). Yhteistyökumppani tarjoaa tarvittavat hyvitykset asiakkaille, jotka ovat hankkineet sopimuksen sen kautta. (Google tarjoaa lisäpalvelupäivät yhteistyökumppanille, ja yhteistyökumppanin on välitettävä ne asiakkaalle.) Käyttöehdoissa määritetään myös teknisten tukipalveluiden ohjeet, joissa määritetään Googlen tukivelvoitteet G Suite ‑asiakkaiden IT-järjestelmänvalvojille.

Luottotietojen tarkastuksen ohjeet

Miksi Googlen on tarkastettava luottotiedot?

Yhteistyökumppaniohjelmamme on suunniteltu niin, että yhteistyökumppanit säilyttävät suhteen asiakkaisiinsa ja me säilytämme laskutussuhteen yhteistyökumppaneihimme. Jos Googlen ja yhteistyökumppanin taloudellinen suhde ei toimi, tämä voi johtaa huonoon asiakaskokemukseen.Ongelmien todennäköisyyden vähentämiseksi edellytämme, että Google tarjoaa luottoehtoja jokaiselle yhteistyökumppanihakijalle ennen ohjelmaan hyväksymistä.

Mitä vaaditaan luottotietojen tarkastuksen läpäisemiseen ?

  1. Sinulla on oltava rekisteröity yritys, jolla on luottotietoja.
  2. Vaadittavat yrityksen rekisteröintitiedot riippuvat siitä, mihin maahan yrityksesi on rekisteröity. Pohjois-Amerikassa ja useimmissa Euroopan maissa riittää Dun & Bradstreet -numero. Jos sinulla ei ole sellaista, katso Kaikki muut alueet -kohtaa. Kaikki muut alueet: jos Dun & Bradstreet -numeroa ei ole käytettävissä, edellytämme skannattua kopiota yrityksen rekisteröintidokumentista, esimerkiksi kaupparekisteriotteesta tai rekisteröimistodistuksesta (tai oman oikeudenkäyttöalueesi vastaavasta dokumentista), jossa on viranomaisten leima ja virallinen katuosoite. Jos dokumentti ei ole englanninkielinen, lähetä sen mukana seuraavien kohtien käännökset: 1. yrityksen rekisteröity nimi 2. yrityksen rekisteröity osoite 3. yrityksen rekisteröintinumero 4. yrityksen rekisteröintipäivämäärä.

Entä jos olen itsenäinen ammatinharjoittaja?

Vaatimukset täyttävät itsenäiset ammatinharjoittajat voivat täyttää luottoehdot. Yksityisyrittäjät ja itsenäiset ammatinharjoittajat, jotka eivät ole rekisteröineet liiketoimintaansa tai jotka käyvät kauppaa omissa nimissään, jonkun muun nimissä tai kuvitteellisella nimellä, eivät täytä Googlen luottoehtoja.

Kauanko luottotietojen tarkistus kestää?

Luottotietojen tarkistus voi kestää 3–7 päivää riippuen siitä, tarvitaanko maassasi lisädokumentteja (tästä näet maat, joissa tarvitaan lisädokumentteja).