G Suiten käyttäjien UKK

Onko sinulla G Suiten käyttöön liittyviä kysymyksiä? Vastaus voi löytyä täältä.

Suodata luokan mukaan

Hallinta

Yleisimmät hallinnointia koskevat kysymykset

Onko yritykseni G Suiten hallinnointi helppoa?

G Suite ‑tilin järjestelmänvalvojana pääset nauttimaan uudesta tavasta hallinnoida käyttäjien pilvipalveluja. Hallinnointi voi olla hyvinkin yksinkertaista: lisää käyttäjiä tilille, aktivoi heidän sähköpostinsa tai ota heille käyttöön palveluita. G Suiten lisätyökalujen avulla voit hallita käyttäjien tietoja ja turvallisuutta, ja suosittelemme ottamaan niistä hyödyn irti.

Miten lisään käyttäjiä ja hallinnoin heitä?

Organisaatiosi käyttäjät voivat aloittaa G Suiten käytön, kun olet lisännyt heidät tilillesi. Voit tehdä sen millä tahansa tietokoneella tai jopa mobiililaitteen mobiilihallintakonsolilla. Siirry missä tahansa verkkoselaimessa osoitteeseen admin.google.com ja kirjaudu sisään järjestelmänvalvojan nimellä ja salasanalla. Hallintakonsolissa hallinnoit myös käyttäjien palveluja ja salasanoja sekä muita tilin osioita.

Voinko antaa järjestelmänvalvojan oikeudet muille käyttäjille?

Kyllä. Organisaation koosta riippumatta suosittelemme, että jaat käyttäjien ja palvelujen hallinnointivastuun valikoidulle luotettujen käyttäjien joukolle. Voit myöntää käyttäjälle järjestelmänvalvojan oikeuksia antamalla hänelle jonkin käytettävissä olevista järjestelmänvalvojan rooleista. Roolin myötä käyttäjällä on oikeus hallintakonsolin käyttöön. Voit tehdä käyttäjästä pääkäyttäjän, joka voi käyttää kaikkia hallintakonsolin toimintoja. Voit myös antaa roolin, joka rajoittaa tehtäviä, joita järjestelmänvalvoja voi tehdä. Voit esimerkiksi sallia ainoastaan ryhmien luomisen, palvelun asetusten hallinnoimisen tai käyttäjän salasanan nollaamisen.

Voinko hallita käyttäjien oikeutta käyttää tiettyjä ominaisuuksia tai palveluja?

Aluksi suurin osa palveluista on kytketty käyttöön kaikille käyttäjille. Hallintakonsolissa voit kytkeä pois palvelut, joita et halua ihmisten käyttävän tai muokata palvelujen toimintaa. Voit ottaa samat asetukset käyttöön kaikille tai käyttää omia asetuksia eri käyttäjille. Voit esimerkiksi ottaa Hangoutsin käyttöön vain tukitiimille tai antaa vain markkinointiosaston jakaa julkisia Google-sivustoja.

Voinko testata uusia ominaisuuksia ja tuotteita ennen niiden julkistamista käyttäjille?

Sinä ja käyttäjäsi saatte uudet ominaisuudet ja päivitykset automaattisesti, ilman tarvetta asentaa tai päivittää ohjelmistoja. Voit kuitenkin helposti seurata tulevia julkaisuja julkaisukalenterimme ja blogin kautta. Jos haluat testata uusia ominaisuuksia ja tuotteita ennen kuin ne tulevat käyttäjiesi saataville, valitse hallintakonsolissa aikataulutettu julkaisu. Jos haluat niiden olevan käytettävissä heti Googlen tuodessa ne kuluttaja-asiakkaiden käyttöön, valitse nopea julkaisu.

Onko mobiililaitteiden hallinta mahdollista G Suiten avulla?

Hallinnoi organisaatiosi mobiililaitteita Google-hallintakonsolin kautta ilman tarvetta tiloissasi olevalle laitehallintapalvelimelle. Mobiilihallinnalla voit pakottaa käytäntöjä organisaatiosi mobiililaitteisiin ja esimerkiksi etäpyyhkiä käyttäjien mobiililaitteita.

Voinko hallinnoida useita verkkotunnuksia G Suitella?

Jos organisaatiosi hankkii uuden verkkotunnuksen nimen tai toimii useissa verkkotunnuksissa, voit lisätä kaikki verkkotunnuksesi ilman lisäkustannuksia. Käyttäjillä voi olla identiteetti yhdessä tai useammassa verkkotunnuksessa, ja he voivat samalla käyttää jaettuja palveluja osana yhtä organisaatiota. Verkkotunnustesi hallinnointi tapahtuu samalla hallintakonsolilla. Lisää verkkotunnus joko erillisenä verkkotunnuksena tai verkkotunnuksen aliaksena käyttötarkoituksen mukaan.

Miten eri käyttäjille voi ottaa käyttöön eri käytäntöjä?

Google Cloud ‑tilisi järjestelmänvalvojana voit määrittää, mitkä palvelut ja ominaisuudet ovat organisaatiosi eri käyttäjien käytettävissä. Voit esimerkiksi ottaa Google Talkin käyttöön vain tukitiimille tai antaa vain markkinointiosaston jakaa julkisia Google Sites ‑sivustoja. Voit ottaa käyttöön eri käyttäjiä koskevia käytäntöjä jakamalla ensin käyttäjät organisaatioyksiköihin Google-hallintakonsolin avulla. Ota sitten yksiköihin kuuluvien henkilöiden palvelut käyttöön ja määritä oikeudet.

Takaisin alkuun

Yleisimmät hallinnointia koskevat kysymykset

Onko yritykseni G Suiten hallinnointi helppoa?

G Suite ‑tilin järjestelmänvalvojana pääset nauttimaan uudesta tavasta hallinnoida käyttäjien pilvipalveluja. Hallinnointi voi olla hyvinkin yksinkertaista: lisää käyttäjiä tilille, aktivoi heidän sähköpostinsa tai ota heille käyttöön palveluita. G Suiten lisätyökalujen avulla voit hallita käyttäjien tietoja ja turvallisuutta, ja suosittelemme ottamaan niistä hyödyn irti.

Miten lisään käyttäjiä ja hallinnoin heitä?

Organisaatiosi käyttäjät voivat aloittaa G Suiten käytön, kun olet lisännyt heidät tilillesi. Voit tehdä sen millä tahansa tietokoneella tai jopa mobiililaitteen mobiilihallintakonsolilla. Siirry missä tahansa verkkoselaimessa osoitteeseen admin.google.com ja kirjaudu sisään järjestelmänvalvojan nimellä ja salasanalla. Hallintakonsolissa hallinnoit myös käyttäjien palveluja ja salasanoja sekä muita tilin osioita.

Voinko antaa järjestelmänvalvojan oikeudet muille käyttäjille?

Kyllä. Organisaation koosta riippumatta suosittelemme, että jaat käyttäjien ja palvelujen hallinnointivastuun valikoidulle luotettujen käyttäjien joukolle. Voit myöntää käyttäjälle järjestelmänvalvojan oikeuksia antamalla hänelle jonkin käytettävissä olevista järjestelmänvalvojan rooleista. Roolin myötä käyttäjällä on oikeus hallintakonsolin käyttöön. Voit tehdä käyttäjästä pääkäyttäjän, joka voi käyttää kaikkia hallintakonsolin toimintoja. Voit myös antaa roolin, joka rajoittaa tehtäviä, joita järjestelmänvalvoja voi tehdä. Voit esimerkiksi sallia ainoastaan ryhmien luomisen, palvelun asetusten hallinnoimisen tai käyttäjän salasanan nollaamisen.

Voinko hallita käyttäjien oikeutta käyttää tiettyjä ominaisuuksia tai palveluja?

Aluksi suurin osa palveluista on kytketty käyttöön kaikille käyttäjille. Hallintakonsolissa voit kytkeä pois palvelut, joita et halua ihmisten käyttävän tai muokata palvelujen toimintaa. Voit ottaa samat asetukset käyttöön kaikille tai käyttää omia asetuksia eri käyttäjille. Voit esimerkiksi ottaa Hangoutsin käyttöön vain tukitiimille tai antaa vain markkinointiosaston jakaa julkisia Google-sivustoja.

Voinko testata uusia ominaisuuksia ja tuotteita ennen niiden julkistamista käyttäjille?

Sinä ja käyttäjäsi saatte uudet ominaisuudet ja päivitykset automaattisesti, ilman tarvetta asentaa tai päivittää ohjelmistoja. Voit kuitenkin helposti seurata tulevia julkaisuja julkaisukalenterimme ja blogin kautta. Jos haluat testata uusia ominaisuuksia ja tuotteita ennen kuin ne tulevat käyttäjiesi saataville, valitse hallintakonsolissa aikataulutettu julkaisu. Jos haluat niiden olevan käytettävissä heti Googlen tuodessa ne kuluttaja-asiakkaiden käyttöön, valitse nopea julkaisu.

Onko mobiililaitteiden hallinta mahdollista G Suiten avulla?

Hallinnoi organisaatiosi mobiililaitteita Google-hallintakonsolin kautta ilman tarvetta tiloissasi olevalle laitehallintapalvelimelle. Mobiilihallinnalla voit pakottaa käytäntöjä organisaatiosi mobiililaitteisiin ja esimerkiksi etäpyyhkiä käyttäjien mobiililaitteita.

Voinko hallinnoida useita verkkotunnuksia G Suitella?

Jos organisaatiosi hankkii uuden verkkotunnuksen nimen tai toimii useissa verkkotunnuksissa, voit lisätä kaikki verkkotunnuksesi ilman lisäkustannuksia. Käyttäjillä voi olla identiteetti yhdessä tai useammassa verkkotunnuksessa, ja he voivat samalla käyttää jaettuja palveluja osana yhtä organisaatiota. Verkkotunnustesi hallinnointi tapahtuu samalla hallintakonsolilla. Lisää verkkotunnus joko erillisenä verkkotunnuksena tai verkkotunnuksen aliaksena käyttötarkoituksen mukaan.

Miten eri käyttäjille voi ottaa käyttöön eri käytäntöjä?

Google Cloud ‑tilisi järjestelmänvalvojana voit määrittää, mitkä palvelut ja ominaisuudet ovat organisaatiosi eri käyttäjien käytettävissä. Voit esimerkiksi ottaa Google Talkin käyttöön vain tukitiimille tai antaa vain markkinointiosaston jakaa julkisia Google Sites ‑sivustoja. Voit ottaa käyttöön eri käyttäjiä koskevia käytäntöjä jakamalla ensin käyttäjät organisaatioyksiköihin Google-hallintakonsolin avulla. Ota sitten yksiköihin kuuluvien henkilöiden palvelut käyttöön ja määritä oikeudet.

Vielä kysyttävää?

Ota yhteyttä myyntiin